Det finns mycket spännande på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om felaktig målgruppsanalys, vad som händer när Amazon kommer till Sverige, Facebook på gång med nyhetsvideo samt hur ringsignaler har utvecklats till vad de är idag. God läsning!
1. Mats Rönne har skrivit en mycket läsvärd analys av hur lätt det blir fel när annonsörer (och deras konsulter) utgår från att konsumenter bor, tänker och beter som de själva. Väl värd att reflektera över – baserar vi våra beslut på ”a sample of one”, dvs oss själva?: Att vara sig själv närmast
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. Urban Lindstedt skriver intressant om vad som händer när (inte om) Amazon startar i Sverige: Amazon kommer till Sverige på Black Friday i år
3. Facebook kan vara på gång med nyhetsvideo i sin Watch-tjänst, som kommer till sommaren. Fast med tanke på hur man hanterat såväl nyhetskvalitet som publicister så lär detta bli en utmaning: Facebook’s daily news video section…
4. Motherboard gör en djupdykning ned i ringsignalernas värld – varför de låter som de gör, hur de utvecklas sedan Nokias legendariska ”Gran Vals” till idag, och vad den gamla 80-tals syntaren Thomas Dolby har med saken att göra: How did our default ringtones become so grating?
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 11 2018