Varför börjar jag på en av Nordens bästa content marketing-byråer – Här är fem goda skäl
För ett par dagar sedan började jag ett nytt jobb, som Account Director och Country manager för Sverige på Brandmovers, en av Nordens ledande content marketing-byråer. Den ledande i mina ögon – och om du tycker det låter skrytsamt så låt mig förklara. Samtidigt kan jag ge dig mina skäl till varför jag vill jobba just där. Som vanligt här på sajten (nästan i alla fall) sker det i form av en lista.
Här har du fem starka skäl varför jag tycker Brand Movers är en fantastisk content marketing-byrå:
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.Nyhetsbrev
1. Starka på storytelling
För att kunna skapa bra innehåll måste man kunna identifiera och berätta kraftfulla historier som engagerar. Den förmågan har varit en del av Brand Movers DNA från första början, eftersom man kopmmer från journalistiken.
Storytelling har hamnat lite i skymundan de senaste åren, men om man inte förstår hur man skapar starka berättelser så är det omöjligt att jobba framgångsrikt med content marketing, eller någon form av content-driven marknadsföring. Även om vår bransch hela tiden utvecklas och förändras, oavsett om vi ändrar format och kanaler, så kommer starka berättelser alltid vara en central del av vad vi gör.
2. Utgår från data
En sak som jag lärt mig av att jobba med marknadsföring är hur viktigt det är att titta på de undersökningar och den data du kan få fram. Det är så enkelt att fastna i eget tyckande, att tro att man vet vad som är viktigt för målgruppen utan att lägga tid och kraft på att faktiskt undersöka den.
Detta perspektiv har varit en återkommande del av mina samtal med Jesper, Lars och andra på Brand Movers, så jag vet att insikter och analys är fokusområden även för dem. De vet att hur avgörande det är att ha både analytikerna och verktygen på plats för att kunna använda data, och se till att det är en del av varje projekt. Det här är också något som majoriteten av marknadschefer vill se, så att idag driva en byrå som inte fokuserar på analys och insikter blir alltmer otänkbart.
3. Ett sammanhållet perspektiv
Content marketing utvecklas hela tiden, och har rört sig från att vara en taktik i utkanten av marknadsföringslandskapet till att vara en del av kärnan i många företags marknadskommunikation. Detta innebär att många andra typer av marknadsföring idag också drivs utifrån ett content-tänk. Och om vi sätter värdeskapande innehåll i centrum av vår marknadsföring måste vi arbeta integrerat med köpta och förtjänade medier också.
Brand Movers har framgångsrikt hjälpt många kunder med deras marknadsföring i samtliga medier, utifrån tydliga budskap och storytelling. Det är avgörande för byråer idag att att kunna jobba med sina kunders ägda, köpta och förtjänade medier och förstå vikten av distribution för att kunderna ska bli framgångsrika.
4. Skapa och dela kunskap
Min första kontakt med Jesper Laursen, Brand Movers VD, var när han bjöd in mig att prata på Native Advertising Institutes första Native Days-konferens. Jag har också haft nöjet att prata på Brand Movers årliga Content marketing-konferens Clever Content. Med de här konferenserna och andra aktiviteter som master classes, content hubs osv utbildar Brand Movers tusentals marknadsförare världen över i ämnen som native advertising, content marketing, sociala medier, SEO med mera.
Jag har alltid haft en stark tro på att utbildning och inspiration är två viktiga delar av framgångsrik marknadsföring. Brand Movers är ett verkligt exempel på att detta är ett fantastiskt sätt att bygga ett varumärke och en framgångsrik affärsverksamhet.
5. Ständig utveckling
Jag jobbar hela tiden på att bli en bättre marknadsförare, att lära mig mer och anpassa det jag gör till den ständiga utveckling som pågår inom marknadsföring. Det finns inget annat sätt som jag ser det, vi är en del av en bransch som befinner sig i ständig förändring, i allt högre tempo, och det kommer aldrig att komma en dag när detta inte längre stämmer
Jag är säker på att Brand Movers idag är ett mycket annorlunda företag än när det grundades 2012. Och det kommer att vara ett annorlunda företag från vad det är idag om sju år, 2026. Anledningen är enkel – man vet att förändring är det enda konstanta och det är något man är bekväm med.
Viljan att hela tiden utvecklas och förändras är något vi inte talar tillräckligt mycket om inom marknadsföringsvärlden. Jag är stolt över att nu arbeta för en byrå som inte drivs utifrån nostalgi eller föråldrade synsätt.
Sen finns det faktiskt en sjätte anledning – det är ett fantastiskt team, fyllt av smarta och trevliga människor. Jag är både stolt och glad över att bli en del av den gruppen.
Vill du att ditt företag ska bli bättre på att arbeta med digital marknadsföring, content marketing, account based marketing eller sociala medier? Jag jobbar på Brand Movers, en content marketing-byrå som kan hjälpa er med allt från strategi till genomförande och uppföljning. Kontakta mig så berättar jag mer.
0 kommentarer på Fem anledningar varför jag börjar på Brand Movers