Fyra länkar värda att läsa v. 9 2019

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna gång om att kritiken mot Polisens influencer-satsning är orättvis, Vad väntar för TikTok? Skojiga chatbots är inte alltid en succé samt den skrämmande tillvaron för Facebook-moderatorer. God läsning!

1. Polisen har fått kritik för att de använt influencers, men Michaela Hamilton ställer den rimliga frågan om en printkampanj hade kritiserats lika hårt: Polisens influencersatsning piggar upp

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. TikTok, appen där man kan dela korta videos, går som tåget och har nu över en miljard användare. The Next Web har tittat på dess kinesiska förlaga Douyin för att se vad som kan komma framöver och det är en hel del, bl.a inom e-handel: What TikTok’s Chinese predecessor…

3. Hur funkar det med humoristiska chatbots? Econsultancy går igenom ett case där resultatet blev mixat och konstaterar att det gäller att vara försiktig: Cleo, a chatbot study

4. Hur är det att moderera Facebook-poster? Verge har gjort ett långt och skrämmande reportage om hur det är att granska poster i världens största sociala nätverk. Viktig och obehaglig läsning: The secret lives of Facebook moderators in America

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 9 2019

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.