Jag fick möjlighet att prata om content marketing för B2B-företag på årets Webbdagarna i Stockholm. Här är mina bilder från presentationen.
I presentationen försökte jag gå igenom vad B2B-företag behöver tänka på för att komma igång med eller utveckla sin content marketing. Framför allt handlar det om att ta fram en plan. Jag tar upp flera av delarna i en sådan plan, som mål, målgrupper, budskap, processer och mätpunkter. Samt visar upp en del konkreta exempel på svenska företag som gör ett bra jobb med olika former av content marketing.
Om du har frågor eller funderingar kring innehållet i presentationen, lämna en kommentar här eller mejla mig. Ifall ditt företag vill börja med content marketing, eller bli bättre på det, så kan jag hjälpa er med allt från strategi till genomförande och uppföljning. Kontakta mig direkt så berättar jag mer.
Bilden tagen av Alexandra Holm (@alexcrystals)
0 kommentarer på Content marketing för B2B – mina bilder från Webbdagarna