Tre länkar värda att läsa v. 33 2015

Det finns mycket värt att läsa på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre intressanta artiklar inom mestadels digitalt, socialt och content.  God läsning!

1. Företagets egna experter är ofta en viktig källa till innehåll i content marketing. Joakim Arhammar skriver om hur man får ut det mesta och bästa av dem: Få ut så mycket som möjligt av dina experter

2. David Armano känner nog många till, till vardags är han Global strategy director för Edelman Digital. Han har skrivit en läsvärd artikel om samarbetet mellan olika delar av en organisation samt externa byråer och leverantörer, kring både innehåll och användning socialt. Att få igång arbetet över avdelningsgränserna var inte minst det en framgång: 4 ways social media can get out of the silo and truly evolve your marketing 

3. Rand Fishkin på Moz har länge kört sina populära Whiteboard Friday-filmer, där han pratar om olika frågor. Det senaste avsnittet tar upp ett mycket relevant ämne: Hur kan du undvika att trötta ut dina följare med för mycket poster, e-mails osv. Sevärt som alltid, och om du inte vill titta finns alltihopa i textform nedanför filmen: Why no one pays attention to your marketing

Trevlig helg!

0 kommentarer på Tre länkar värda att läsa v. 33 2015

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.