Fyra länkar värda att läsa v. 12 2019

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna gång entreprenörerna som driver grupper på Facebook, Instagram lanserar egen checkout, Amazons största svaghet kan gynna Instagram samt Facebook vill lyfta lokala nyheter men hittar inga. God läsning!

1. Grupper på t.ex Facebook har i flera år varit ett bra sätt att samla människor med gemensamma intressen. Nu har företagen fått upp ögonen för dem, och grundarna blivit bättre på att se möjligheterna med samarbeten. Breakit skriver om några kvinnliga nätverk och entreprenörerna bakom dem: De är Facebooks nya makthavare…

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. Nu har den kommit, Instagrams egen checkout-lösning som gör det möjligt att handla direkt i appen. Till en början bara i USA och för ett begränsat antal företag, bl.a H&M, men det lär inte dröja innan den rullas ut bredare: H&M först ut när Instagram lanserar…

3. Utnyttjar Instagram Amazons största svaghet när de lanserar en checkout? Enligt Recode är e-handelsjätten dålig på att möta shoppandet som sker via upptäckande och inspiration, vilket Instagram är bra på: Instagram just took advantage of…

4. Facebook vill lyfta fram lokala nyheter, men det är lättare sagt än gjort i t.ex USA där det numera finns gott om nyhetsöknar – områden som helt saknar lokal media. Nieman Lab granskar ett dilemma som samtidigt bär på en viss ironi: Facebook enters the news desert battle…

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 12 2019

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.