Det finns mycket intressant på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om hur stort det digitala annonsfusket är, om den negativa sidan av Slack samt varför algoritmer i sociala medier kan vara en bra sak . God läsning!
1. Vi blir ständigt påminda om hur stort det digitala annonsfuskandet är, men ändå tycks vi behöva ytterligare påminnelser. E-consultancy länkar till hur Facebook lägger ned sitt annonsverktyg, hur det nu börjar inrättas kvalitetssäkringstjänster och en rapport som visat att fusket bara i år kommer att kosta 8 miljarder dollar per år (att jämföra med 800 miljoner USD i förlorade intäkter för mediebranschen…): Three things that show the scale of the ad fraud challenge
2. Slack har fått mycket uppmärksamhet som framtiden för internkommunikation, men som vanligt finns det alltid minst två sidor. Fast Company skriver om stressen en del användare upplever på Slack: Slacklash
3. Vi ser allt mer av algoritmiskt styrda flöden i sociala medier: Facebook, Twitter och nu senast Instagram. Även LinkedIn har en, även om de inte pratar så mycket om den. Andrew Hutchinson skriver lång och intressant om varför algoritmer tar över och vad fördelarna är med det: The truth about algorithms
God läsning!
0 kommentarer på Tre länkar värda att läsa v. 12 2016