Det finns mycket värt att läsa på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre intressanta artiklar inom mestadels digitalt, socialt och content. God läsning!
1. Du har säkert läst om att Facebook testar ”Reactions”, en serie om sju emojis som på sikt kan ersätta ”tummen upp”-symbolen. Om du har t.ex en företagssida på Facebook kommer du att få statistik på hur de olika emojierna används, och det kan vara värt att redan nu börja fundera på vad de betyder i olika sammanhang. Andrew Hutchinson hjälper dig på traven: Will Facebook’s new ”Reactions” be good for marketers?
2. Omni, Schibsteds nyhetsapp, har jobbat med native advertising sedan start. Kntnt intervjuade Josefine Kvarnström, marknadschef på Omni, om hur de gör detta, och det blev ett intressant samtal: Omni om native advertising
3. Varför slutar vi använda appar, och vad kan en app-ägare gör för att ändra på detta? ExploreCurate har hittat en bra infograf som redogör för detta: Varför mobilanvändare avinstallerar sina appar
Trevlig helg!
0 kommentarer på Tre länkar värda att läsa v. 43 2015