Det finns mycket värt att läsa på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre intressanta artiklar inom mestadels digitalt, socialt och content. God läsning!
1. Joakim Arhammar gör en hjälteinsats och sammanställer en lista över bloggar, branschforum mm för svensk content marketing. Precis i lagom tid för att rädda många kunskapshungriga under en semester som annars ägnats åt deckare och än värre läsning: Sveriges bästa innehåll om content marketing
2. Alltför många företag har ett silotänk i sitt innehållsarbete. Här är en intressant intervju med Kevin Nichols, till nyligen innehållsstrateg på Sapient Nitro, om hur ett sammanhållet kanaltänkande med kunden i fokus ger bättre resultat: Channeling content
3. För millennials, alltså de födda från början av 1980-talet till början av 2000-talet, är en nyhetskonsumtion baserad på att man betalar genom interaktion med sponsorer något de gjort hela livet. Så för dem känns native advertising helt naturligt skriver James Morris på MediaCom: Native advertising and millennials – the perfect match
Trevlig helg!
0 kommentarer på Tre länkar värda att läsa v. 27 2015