Fyra länkar värda att läsa v. 6 2020

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital marknadsföring. Denna vecka om Facebooks nya användarmått, Tips för att bli bättre på YouTube, Svåra beslut för marknadschefer samt Vad marknadsförare helst vill att martech-företagen ska fixa . God läsning!

1.  I sin senaste kvartalsrapport redovisade plötsligt Facebook två helt nya mått på användartillväxt – DAP och MAP. Ola Andersson reder ut vad de betyder och varför Facebook lägger så stor vikt vid dem: Vad är DAP och MAP och varför de är viktiga för Facebooks framtid?

2. Många företag lägger för lite tid på att utveckla och förbättra sin YouTube-närvaro. Om du vill ändra på detta har Orbit sex tips för att få fler visningar, prenumeranter och leads: 6 top YouTube…

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

3. Det finns en del tuffa utmaningar som marknadschefer måste våga ta tag i, menar content marketing-experten Michael Brenner, som att våga sluta med sånt man gjort länge, satsa på rätt teknik mm. Han listar fem svåra beslut: 5 difficult decisions no CMO can shy away from

4. En ny undersökning har frågat marknadsförare vilka tre saker de helst skulle vilja att tillverkare av marknadsföringsteknologi förbättrade. Svaren kommer nog inte att förvåna dig, för en av dem är att göra tekniken lättare att använda. Läs om de två andra här: The top 3 things marketers want…

 

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 6 2020

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.