Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka om Hur får vi folk att köpa med emotioner? Är virtuella influencers modebranschens framtid? Vad innebär Twitters förbud mot politiska annonser? Google justerar sin algoritm för bättre förståelse av kontexter. God läsning!
1. Det är en sanning inom marknadsföring att vi måste påverka människor emotionellt för att få dem att köpa något. Men vad betyder det mer precis, och blir vi förvirrade för att vi blandar ihop emotioner som motiverare med känslor? Brian Clark reder ut begreppen: How to motivate people to buy
2. Är virtuella influencers modebranschens framtid? De blir allt fler, tjänar miljarder och har miljoner följare så potentialen finns där. E-handel.se dyker ned i frågan: Influencers som inte finns…
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
3. En av veckans stora nyheter var att Twitter inte kommer att tillåta politiska annonser, eller rättare sagt annonser kring sakfrågor. Men detta öppnar i sin tur upp frågan vad en sakfråga är och hur exakt Twitter tänkte definiera detta. Ett välkommet beslut enligt användarna, men ett som väcker många frågor: Twitter’s political ad ban….
4. Google genomför för närvarande en stor justering av sin algoritm, som gör den mycket bättre på att förstå den kontext som orden i ett sök används i. Justeringen kommer att förbättra sökningar med 10%, men inte påverka hur sajter rankas: Google is improving 10 percent of searces…
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 44 2019