Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna gång om IKEAs digitala transformation, Vad vill Handelsbanken med EFN? Nätannonserna privatpersoner kan rikta mot sina partners samt Facebook lanserar möjlighet för namninsamlingar. God läsning!
1. IKEA ska inte bara utveckla sin e-handel utan genomgå en omfattande digital transformation. Nu har man satt en digital strategi: Nu ska IKEA digitaliseras på allvar…
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. Handelsbanken har satsat hårt på sin webbTV-kanal för finansnyheter, EFN. Men utan en tydlig koppling till banken kan den ryka vid en sparomgång, skriver Johan Såthe i Realtid: Handelsbankens TV-kanal behöver en affärsidé
3. Ännu ett besök på nätets baksida – Ett företag säljer möjligheten för privatpersoner att rikta annonser mot partners, vänner, släktingar mm, bl.a via Facebook. Storsäljaren är ett paket till män som vill påverka sina partners att ha mera sex: Facebook is helping husbands ”brainwash” their wives
4. Facebook lanserar möjligheten att starta namninsamlingar (petitions) kring frågor man vill driva, och även tagga politiker (i USA till en början). Men som Techcrunchs Josh Constine tar upp så finns det både faror och mindre genomtänkta aspekter som kan ställa till det: Facebook launches petition feature…
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 4 2019