Fyra länkar värda att läsa v.36 2016

Det finns mycket intressant på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om effektivitet i marknadsföring, svårigheter med digital utveckling, blixtsnabb mobilsajt samt teman på årets Content Marketing World . God läsning!

1. Mats Rönne, mätexpert och tidigare ordförande i Sveriges Annonsörer, skriver intressant om förändringar i vad som är effektiv marknadskommunikation utifrån två större undersökningar. T.ex om minskningen i genomslag för kreativa kampanjer och P&Gs nya strategi för bl.a Facebook – där de satsar mindre på målgruppsanpassning, och mer på bred spridning: Hellre nu än nytta? 

2.  Misslyckas företag med sin digitala utveckling för att ledningen inte förstår omfattningen av förändring? Blir resultatet att de inte sätter digitala frågor i centrum av verksamheten, utan hanterar dem i utkanterna av verksamheten? Intressant läsning av Tom Goodwin: We’re at peak complexity – and it sucks

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

3. Washington Post skapar en ny mobilsajt som ska vara blixtsnabb. De gör det genom att bl.a samarbeta med Google och använd tekniken bakom sökjättens Accelerated Mobile Pages: The Washington Post to roll out ”fastest mobile news site”

4. Årets Content Marketing World har precis avslutats, och LinkedIn försöker sammanfatta några viktiga teman för denna gång: Content marketing is growing up – 5 takeaways

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v.36 2016

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.