Det händer mycket inom digital utveckling, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag fyra intressanta artiklar, mest med fokus på digital marknadsföring. Denna vecka om Facebooks nya videoverktyg, showrooms flip eller flop, Spotify missar textsökare samt Alexa lär sig prata med barn. God läsning!
1. Facebook introducerar nya verktyg för att göra mobil-video, t.ex från bilder, för annonsörer: Facebook now makes it easier…
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. Är showrooms räddningen för butikshandeln? Det tror inte Adlibris VD: Adlibris VD sågar H&Ms nya strategi
3. Musiklyssnare söker allt mer låtar utifrån dess texter, och här har Spotify hamnat på efterkälken: Spotify is falling behind on lyrics…
4. Nu när röststyrda digitala assistenter kliver in i hemmet kommer de att få frågor från barn. Vad ska de svara på tuffa frågor? Amazon arbetar med psykologer för att lösa det: Amazon Alexa has new, kid-friendly answers
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 34 2018