Det händer mycket inom digital utveckling, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag fyra intressanta artiklar, mest med fokus på digital marknadsföring. Från förra veckan har jag valt artiklar om svenskarnas inställning till reklam, Matsmart går starkt framåt, Instagram Stories fyller två samt Hur utvecklas Apple efter biljonnoteringen? God läsning!
1. Sveriges Annonsörer har undersökt svenskarnas inställning till reklam. Årets resultat visar bl.a att 50% är ganska eller mycket negativa till reklam samt att bara 17% är positiva: Varannan svensk negativ till reklam
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. En glädjande nyhet är att Matsmart, nätbutiken som säljer livsmedel som annars skulle slängas, fortsätter att växa kraftigt: Matsmart ökar intäkterna med 130%
3. Instagram Stories fyller två år och VD:n Kenneth Systrom reflekterar över utvecklingen. Som att Stories innebar en förflyttning från fotografi till berättande: Instagram’s CEO on…
4. Apple spräckte biljongränsen i veckan som gick, och det är till stora delar Iphone-försäljningen som tagit dem dit. Men vad väntar framöver? Wired försöker analysera: So Apple is worth one trillion….
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 31 2018