Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna gång om Gillettes nya kampanj, Grand Tours hashtag, Facebook ska locka tonåringar med memes samt Snapchats största problem är inte Instagram. God läsning!
1. Veckans snackis på många sätt har varit Gillettes senaste kampanj, som försöker fylla det gamla löftet ”The best a man can get” med nytt innehåll. Marknadsföringsprofessorn Mark Ritson är dock inte imponerad, och menar att den kommer att kosta Gillette marknadsandelar: Gillette’s new ad will be the year’s worst marketing move
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. Vi har alla sett hashtag fails, när hashtagen får en annan betydelse än den avsedda. Amazons The Grand Tour (ex-Top Geargänget) tog fasta på det, och trollade Twitter: Amazon’s The Grand Tour hashtag is perfect…
3. Facebooks kamp för att attrahera tonåringar går vidare. Nu bygger de LOL, en hub med memes, roliga videos mm: Facebook is secretly building LOL…
4. Snapchats största problem är inte Instagram, utan omsättningen på högre chefer. Nu lämnar finanschefen: Snap’s Evan Siegel keeps losing his top…
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 3 2019