Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka om vanliga tecken på nätbedrägerier, Kan AI lösa attributionsproblemet? Varför är TikTok så framgångsrikt? Varumärket lika viktigt i B2B som B2C säger Binet & Fields. God läsning!
1. Olika typer av bedrägerier blir allt vanligare på nätet – och det är inte alltid lätt att skydda sig emot dem. Computer Sweden listar 16 saker som ska få alla varningsklockor att ringa: 16 vanliga tecken på bedrägeri…
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. Attribution – att koppla ihop våra marknadsaktiviteter med t.ex transaktioner eller andra signaler på ett korrekt sätt – är en av de stora utmaningarna inom marknadsföring. Kan AI vara ett sätt att lösa det?: Could machine learning solve attribution challenges?
3. Varför är TikTok så framgångsrikt? Byrån Brand Hero försöker lista orsakerna: TikTok – Why is it so successful?
4. Bygg varumärket, oavsett om du arbetar med B2B- eller B2C-marknadsföring. Detta råd ger “the godfathers of advertising effectiveness” Les Binet och Peter Field alla B2B-marknadsförare i en ny undersökning som LinkedIn står bakom. Rapporten kommer senare i år, men Marknadsföringsprofessorn Mark Ritson har redan fått se den: In B2B or B2C, don’t ignore the brand
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 22 2019