Det finns mycket läsvärt på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre intressanta artiklar. Som blev fyra denna vecka också. Wikipedia, dataanalys och content marketing-film är ämnena. God läsning!
1. Wikipedia fyllde 15 år igår, och för att fira detta tog Per-Ola Mjömark på Internetstiftelsen (@stiftelsen) fram lika många märkliga artiklar från sajten: Hallå du gamle wikepedian
2. Apropå att Wikipedia fyller moppe så har fivethirtyeight.com gjort en sammanställning över de mest redigerade artiklarna för varje år på engelska Wikipedia: The most edited Wikipedia pages over the last 15 years
3. Den data vi får in via t.ex Google Analytics ger i sig själv inte svaren på våra utmaningar, det är först när vi sätter den i en kontext och börjar analysera som vi kan nå resultat. Dean Levitt beskriver detta mycket bra med hjälp av ett konkret exempel: Data is stupid
4. Marriott får mycket beröm för sin content marketing just nu, inte minst för den satsning på film man gör. Marketingland har tittat lite närmare på den senaste filmen: Marriot’s adventure in online content marketing continues…
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v.2 2016