Fyra länkar värda att läsa v. 19 2017

Det finns mycket spännande på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om Internetmuseums barnutställning, influencer får pris för bästa tidskriftssajt, Heineken har glömt vad reklam går ut på samt MP3-formatet är dött. God läsning!

1. Internetmuseum gör ett fantastiskt arbete med att dokumentera och berätta om nätets utveckling. Nu har man tagit fram en utställning för barn: Lär dig allt om världens bästa uppfinning

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. Clara Lidström är bloggaren som nyligen vann pris för Sveriges bästa tidskriftssajt av Internetworld. Här kan du läsa en intervju med henne: Alla måste inte finnas på YouTube

3. Det har talats mycket om Heinekens annons Open your world, men Mark Ritson är inte imponerad. Marknadsföring handlar om att sälja mer, inte ha ädla syften: Heineken should remember… 

4. MP3 – formatet som förändrade musikbranschen i grunden – har officiellt dödförklarats. Och det är inte av skivbolagen, utan av institutet som uppfann tekniken: The MP3 is officially dead…

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 19 2017

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.