Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital marknadsföring. Denna vecka om Google Chrome slutar stödja tredjepartscookies från 2022, Nu finns det 8,000 marknadsföringsverktyg, Hur fungerar Facebooks Dark posts? samt när Brand purpose blir fel. God läsning!
1. En nyhet från årets början som kan vara värd att påminna om är att Google kommer att sluta tillåta tredjeparts-cookies inom två år. Med andra ord, det vanligaste sättet att indirekt få tillgång till information om användare är på väg att försvinna. Firefox och Safari är på samma resa. Läs mer här: Google Chrome: Third-party cookies will be gone by 2022
Lär dig att göra bättre innehåll i text, video, ljud och bild – Köp Contenthandboken
2. Nu har årets upplaga av The marketing technology landscape supergrafik kommit – alltså den jätteinfograf som visar alla de verktyg som finns inom marknadsföringsområdet. Den är nu uppe i 8,000, en ökning med över 500% från första årets (2011) 150 verktyg. Ta fram förstoringsglaset och börja plugga: Marketing technology…
3. Vad är Dark post-annonser på Facebook och hur fungerar de? HubSpot har gjort en matig post som ger dig en bra och grundlig introduktion: The plain English guide to Dark posts on Facebook
4. Vi vill gärna fylla våra varumärken med mening – att ha ett brand purpose. Men beroende på hur vi tänker kan det bli rätt eller fel utfall. Alex Murell går igenom en del missar och visar på bra exempel i en läsvärd artikel: The pitfalls of purpose
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 17 2020