Fyra länkar värda att läsa v. 12 2020

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital marknadsföring. Denna vecka om Hur du gör ett webinar, Använda LinkedIn-annonser i ABM-program, Ska vi mäta content på evergreen-faktorn?  samt Podcast-statistik för 2020. God läsning!

1.  När alltfler event nu flyttar över i digital form är det bra med tips kring vad man ska tänka på. Convince and Convert har tagit fram en steg-för-steg-guide om hur man gör ett webinar: How to create a webinar from scratch…

2. Hur kan man dra nytta av LinkedIns annonser i arbetet med Account Based Marketing? LinkedIn själva har lite förslag: How to use LinkedIn targeting for ABM programs

Lär dig att göra bättre innehåll i text, video, ljud och bild – Köp Contenthandboken

3. Ska vi ta med evergreen-faktorn när vi mäter på vårt innehåll? Innehåll som ger trafik över lång tid, s.k evergreen content, är en viktig del av content marketing. Och då kan det vara en god idé att faktiskt mäta på det också. Contently har tänkt till kring hur: Evergreen score: the new content metric…

4. Poddandet fortsätter att växa och allt fler företag satsar på egna podcasts. HubSpot har tittat närmare på statistiken för 2020: 35 podcast stats that marketers need to know in 2020

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

 

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 12 2020

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.