Det finns mycket spännande på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om implosion för svenska digitalbyråer, NY Times testar AR, annonser i musikstreaming samt vad CMI gör på Instagram. God läsning!
1. Håller inte den affärsmodell och de metoder som svenska digitalbyråer använder sig av längre? Fredrik Cederlöf har skrivit ett mycket tänkvärt inlägg kring utvecklingen för digitalbyråer i Sverige. Läs även kommentarerna, där finns bra insikter också: Blir 2017 året då Sveriges digitala byråer imploderar?
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. NY Times testar AR (augmented reality som i Pokemon Go) i kombination med native advertising: The New York Times gets into augmented reality med ny app
3. Kommer annonser i musikstreaming att bli hetare under 2017? Det tror i alla fall Spotify: Finns miljarder att hämta på annonser i musikstreaming
4. Så jobbar Content Marketing Institute med Instagram. Mycket bakom kulisserna och event-bilder: An Inside Look at CMI’s Instagram Posting Strategy and Top Pics of 2016
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v 1 2017