Det finns mycket värt att läsa på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre intressanta artiklar inom mestadels digitalt, socialt och content. God läsning!
1. Det blir allt vanligare att robotar skriver artiklar. Joakim Arhammar skriver initierat om hur det går till och ger flera exempel: Why we love robots writing content (and you should too)
2. Vad krävs av en ledare i tider av digital transformation? Joakim Jansson på Digjourney skriver om detta: Det digitala ledarskapets 10 budord
3. Kommer digitala innovationer som molnet, sociala medier, mobiler, analysverktyg osv verkligen ge konkurrensfördelar, eller är de ett inträdeskrav för att överhuvud taget lyckas? Tre forskare skriver i Harvard Business Review att så troligen inte blir fallet, utan att snarare de företag som ser bortom delarna och fokuserar på en strategisk helhet blir vinnare: Why Nordstrom’s digital strategy works (and your’s probably doesn’t)
Trevlig helg!
0 kommentarer på Tre länkar värda att läsa v. 6 2015