Se till att ditt Account Based Marketing-program täcker de här sex punkterna. Här är en informationsrik infograf
Vad ska man tänka på när man börjar arbeta med Account Based Marketing-program? I en intressant infograf lyfter ABM Consortium fram sex nyckelpunkter. Här är de:
1. Identifiera rätt konton (företag) som ska bearbetas med ABM
2. Undersök och samla insikter kring de utvalda företagen
3. Planera och producera rätt innehåll för att nå fram
4. Sätt upp samarbetet inom planering, produktion och leverans
5. Distribution – använd rätt kanaler för att kunna leverera resultat
6. Analysera och mät för att kunna optimera och anpassa arbetet.
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
Här har du infografen:
Vill du att ditt företag ska bli bättre på att arbeta med digital marknadsföring, content marketing, account based marketing eller sociala medier? Jag jobbar på Brandmovers, en content marketing-byrå som kan hjälpa er med allt från strategi till genomförande och uppföljning. Kontakta mig så berättar jag mer.
0 kommentarer på Sex nycklar för framgång med Account Based Marketing (infograf)