Fem poster från 2018 värda en andra chans

Alla artiklar går inte bra, men en del av dem är värda ett bättre öde. Här är fem artiklar från förra året som jag hoppas du ger en ny chans

I början av varje år brukar jag göra en artikel om vilka poster som fått flest visningar under det föregående året. Så har jag gjort även i år, och du hittar den här. Men för ett par år sedan började jag även uppmärksamma en del poster som inte gått så bra – och som jag tycker är värdefulla för dig som är intresserad av marknadsföring, kommunikation mm. Ibland beror låga visningar på dålig tajming, och inte på att innehållet är ointressant. Jag är i varje fall säker på att det finns en hel del matnyttigt att plocka från dem.

Här är de fem jag tycker du ska ge en chans till:

Hur du mäter på content marketing, del 1

Många marknadsförare tycker det är svårt att mäta värde, utfall mm på det man gör. I den här artikeln (och de följande i serien) försöker jag ge så många konkreta svar jag kan på hur du kan mäta din content marketing. Den här serien kommer du att ha nytta av att läsa och följa.

Läs den här 

 

Är det farligt att låta medarbetare bli stora i sociala medier?

Många företag tycks ha en inställning att medarbetarna inte ska bygga sina egna varumärken i sociala medier, t.ex genom att visa upp sin expertis. Den här artikeln beskriver varför det är ett felaktigt sätt att se på saken, och vilka fördelar som finns med att göra det.

Läs den här

 

5 typer av video för B2B-marknadsföring som är enkla att göra

En hel del B2B-företag släpar fortfarande efter med att använda video i den vardagliga marknadsföringen. I den här posten lyfter jag fram fem enkla typer av video som du kan och visar konkreta exempel.

Läs den här 

 

Ger du bort ditt content i onödan?

Företag och organisationer ger ofta bort innehåll som har ett värde för dem, så att det bara finns i andras kanaler. Men det är viktigt att dina kunder, fans och brukare hittar värdefullt innehåll i de kanaler du äger själv. Låt gärna andra skapa innehåll om dig, men se till att det även finns på de egna plattformarna.

Läs den här

 

5 spaningar från Buzzsumos Content trends-rapport 2018

Buzzsumos rapport var fylld med intressanta spaningar kring utvecklingen av content – och de är lika relevanta under 2019. Bl.a lyfte den fram att sök gått om socialt som viktigaste trafikkällan och att vi delar allt mer privat (dark social). Den här har du nytta av att titta närmare på.

Läs den här

 

Så där, jag hoppas du fått lite lästips som kommer att ge dig nya kunskaper och insikter.

Vill du att ditt företag ska bli bättre på att arbeta med digital marknadsföring, content marketing, account based marketing eller sociala medier? Jag kan hjälpa er med allt från strategi till genomförande och uppföljning. Här hittar du mer information om mina föreläsningar och workshops. Och här kan du se vilka tjänster du kan få hjälp med. Kontakta mig så berättar jag mer.

0 kommentarer på Fem poster från 2018 värda en andra chans

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.