De 10 mest lästa posterna under 2018

Här har du de tio artiklarna med flest visningar på staunstrup.se under 2018, och som är publicerade under samma år

Det är alltid lika intressant så här års att ta en titt på statistiken för föregående år och se vilka poster som gått bra. Här har jag samlat de 10 artiklar som fått mest visningar under 2018.

Till skillnad från tidigare år har jag dock gjort en förändring och bara tagit med artiklar skrivna under 2018. Jag har en del poster som får mycket trafik varje år, och som därför dyker upp år efter år i den här sortens sammanställningar – vilket blir lite repetitivt.

Här är årets segrare i visningar:

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

1. 11 trender i sociala medier 2018

Kanske inte överraskande att en trendspaning kring sociala medier toppar – det är ett område där utveckligen fortfarande går rasande fort och vi känner ett behov av att ständigt hålla oss uppdaterade. I den här artikeln tog jag upp nio möjligheter och två risker ur ett företagsperspektiv. (Det kommer snart en ny för 2019)

Här kan du läsa den

2. 9 trender B2B-marknadsförare ska ha koll på

Det saknas bra trendspaningar kring B2B-marknadsföring på svenska, så jag skrev en. Och det var tydligen fler som kände likadant. B2B-marknadsföring utvecklas också den mycket snabbt, även om den dras med en viss tröghet och föråldrade sanningar. Det är ett område som kommer att vara minst lika intressant under 2019, inte minst pga teknikutvecklingen.

Här kan du läsa den

3. Tre skäl att stänga ned din webbplats

Jag har skrivit flera artiklar om webbplatsens vara eller inte vara – där jag visat att den fortsatt har betydelse om vi ser den i rätt sammanhang. Men om vi inte utvecklar den, jobbar med att innehållet ska synas eller inte löser våra kunders problem, då kan vi lika gärna stänga ned den.

Här kan du läsa den

4. Här hittar du kunskap och inspiration – min lista med bra sajter

Bra källor till kunskap är ett måste i dagens marknadsföring – vi behöver all hjälp vi kan få för att hålla oss uppdaterade. Jag är glad att min samling med bra sajter gått bra under året, det visar att andra haft nytta av den.

Här kan du läsa den

5. LinkedIns fortsatta förändring

LinkedIn har genomgått en snabb förändring i både användning och utformning de senaste åren, och jag har skrivit om det vid flera tillfällen. Det är en intressant utveckling att följa, och att det gått bra för denna artikel tyder på att många andra delar den upplevelsen.

Här kan du läsa den

6. Tre tuffa insikter om sociala medier för företag 2018

Alltför många företag lever fortfarande i villfarelsen att sociala medier är till för dem, men för att lyckas måste de förstå att nätverken är till för individer, att de måste anpassa sig samt att det sker snabba förändringar. Jag hoppas den här artikeln har hjälp åtminstone några företag att få en mer realistisk syn på sociala medier.

Här kan du läsa den

 

7. Sex + två svenska företag som lyckats med content marketing

Finns det exempel på svenska företag som är framgångsrika med content marketing? Javisst! Jag har listat sex som jag tycker gör ett bra jobb samt tagit med två till där jag är partisk.

Här kan du läsa den

 

8. Därför ska ditt företag starta en Facebook-grupp

I takt med att det blivit allt svårare för företag att synas i Facebooks nyhetsflöde utan att betala har grupper blivit allt intressantare. Och Facebook har också lagt krut på att utveckla funktionaliteten under året som gick.

Här kan du läsa den

 

9. Vad är Account based marketing?

Allt fler B2B-företag börjar inse att de inte kan marknadsföra på samma sätt till alla kunder och prospects. Ur den insikten föddes account based marketing, och den här posten är en introduktion till hur man kan arbeta med det.

Här kan du läsa den

 

10. Vilket innehåll vill B2B-köparen ha?

En djupdykning ned i vad beslutsfattare och påverkare i B2B-företag vill ha för innehåll i olika faser, hur de konsumerar innehåll mm. Från en undersökning Content4Demand gjorde.

Här kan du läsa den

 

Där har du de tio främsta artiklarna. Om du vill läsa några viktiga poster som inte fick så många visningar under 2018 så hittar du dem här.

 

Vill du att ditt företag ska bli bättre på att arbeta med digital marknadsföring, content marketing, account based marketing eller sociala medier? Jag kan hjälpa er med allt från strategi till genomförande och uppföljning. Här hittar du mer information om mina föreläsningar och workshops. Och här kan du se vilka tjänster du kan få hjälp med. Kontakta mig så berättar jag mer.

0 kommentarer på De 10 mest lästa posterna under 2018

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.