Det är inte ditt företag som är intressant, det är vad ni gör för era kunder som är viktigt.
På Native advertising days i Berlin nyligen var Melanie Deziel en av talarna. Hon är en både kunnig och smart journalist som bl.a gjorde Netflix Women in prisons-annons i New York Times.
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.Nyhetsbrev
Under sin presentation visade Melanie den här bilden – som jag tyckte var klockren – om saker varken journalister eller läsare på en nyhetsplattform bryr sig om:
Lika lite som det finns ett nyhetsvärde i att plan landar säkert, lika lite finns det ett intresse att läsa pressreleaser eller artiklar som berättar om ett företag eller vad det gör utan att sätta det i en kontext där det finns ett värde för läsaren eller besökaren.
Ändå ser vi detta gång på gång – i PR, i native advertising, i det innehåll som företag publicerar i sina egna kanaler – den absoluta övertygelsen att alla vi andra är lika intresserade av vad som sker innanför väggarna på företaget som de själva är.
Så ta en titt på Melanies bild och samla resten av marknadsavdelningen kring dig. Det är ert jobb att både lära er själva och resten av företaget att framgångsrik kommunikation alltid handlar om att fokusera på mottagarens behov och situation.
Vill du att ditt företag ska bli bättre på att arbeta med innehåll generellt eller content marketing i synnerhet? Jag kan hjälpa er med allt från strategi till genomförande och uppföljning. Här hittar du mer information om mina föreläsningar och workshops. Och här kan du se vilka tjänster du kan få hjälp med. Kontakta mig så berättar jag mer.
0 kommentarer på Ingen vill veta vad ditt företag gör