Jag har valt ut fem artiklar som jag tror du kanske inte upptäckte under förra året, och som jag tycker är värda en andra chans.
När jag nyligen gick igenom statistiken för 2017 upptäckte jag några artiklar som inte gått så bra som jag tycker de förtjänat. Det kan förstås bero på flera olika saker – att de inte var särskilt bra, att de kom vid fel tillfälle eller att de inte kändes relevanta för dig och andra besökare. Men eftersom jag tycker att de här fem har ett värde för kommunikatörer och marknadsförare så tänkte jag ge dem en ny chans:
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.Nyhetsbrev
Skapa innehåll för ointresserade målgrupper i din content marketing
Särskilt inom B2B content marketing behöver du övertyga mer än en person – och en del av dem kommer inte att vara särskilt intresserade av vad ditt företag erbjuder. Men du måste kunna göra innehåll som är relevant även för dem. Den här artikeln förklarar varför och ger tips på vad du kan göra.
Så är byrån proaktiv på rätt sätt – Marknadscheferna tipsar
Byråer av olika slag får ofta höra att de ska vara proaktiva, men vad betyder egentligen det? Jag ställde frågan till fem marknadschefer och fick bra och intressanta svar från dem alla. Viktig läsning om du jobbar på en byrå.
Psykografisk segmentering, Cambridge Analytica och marknadsföringens framtid
Är psykofgrafisk segmentering marknadsföringens framtid? I kölvattnet av Brexit och presidentvalet i USA kom begreppet i ropet igen. Inte minst via analysföretaget Cambridge Analytica som påstod sig kunna rikta annonser oerhört exakt. Det här är en djupdykning där jag försöker reda ut vad som vad som händer inom digital marknadsföring.
5 tips för att få med experterna i din content marketing
Att använda företagets egna experter är ofta en viktig del i content marketing-arbetet. Deras kunskaper ger trovärdighet och de bidrar med innehåll som målgruppen verkligen vill ha. Men det är inte alltid så lätt att få deras hjälp. Jag tog fram fem tips för att göra processen lättare.
6 sätt artificiell intelligens kan användas i content marketing
Det har pratats mycket om artificiell intelligens det senaste året, och mer lär det bli under 2018. AI är redan en del av content marketing, och kommer att bli allt viktigare. Här är sex sätt som AI redan används eller som snart kommer att bli verklighet.
Där har du de fem artiklarna jag hoppas du vill ge en andra chans. Förhoppningsvis ger de dig ökade kunskaper och insikter.
Vill du att ditt företag ska bli bättre på att arbeta med digital marknadsföring, content marketing eller sociala medier? Jag kan hjälpa er med allt från strategi till genomförande och uppföljning. Här hittar du mer information om mina föreläsningar och workshops. Och här kan du se vilka tjänster du kan få hjälp med. Kontakta mig så berättar jag mer.
0 kommentarer på Fem poster du kanske missat under 2017