Vem har mest makt i svenska digitala kanaler 2017

Har du koll på vilka som har störst räckvidd och engagemang i olika sociala medier i Sverige 2017? Ladda ned Maktbarometern 2017 och börja plugga.

En intressant kartläggning av vilka personer, publicister m.fl som har störst genomslag i svenska digitala kanaler 2017 publicerades nyligen av Medieakademin – Maktbarometern.

Här kan du ladda ned själva rapporten, och jag rekommenderar verkligen att du gör det.

Rapporten har ”listat 30 största svenska kontona på Facebook, Instagram, Twitter och Youtube, För varje placering på respektive lista får ett procentuellt värde utifrån hur välbesökt deras plattform är. Placeringarna viktas samman och de som har stor närvaro på alla plattformar premieras. för att sedan vikta samman dem till den slutgiltiga Maktbarometern.”

De främsta makthavarna 2017, med andra ord de som har mest räckvidd och engagemang i Sverige, är enligt undersökningen:

Handen på hjärtat – hur många av de här namnen har du koll på? Vad de gör, vad de står för – vad de kan tänkas säga om ditt varumärke, din bransch eller din målgrupp. Inte minst, vad säger de till din målgrupp som du vill fånga upp och eventuellt bli en del av samtalet?

Jag ser att för egen del har jag en del pluggande att göra. Vi ses på andra sidan!

 

 

0 kommentarer på Vem har mest makt i svenska digitala kanaler 2017

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.