Fyra länkar värda att läsa v. 45 2018

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka om bilförsäljning via e-handel, e-kronan här om två år, Storytelling allt viktigare, men vi använder det fel enligt Brian Solis samt Vad är framtiden för content marketing? God läsning!

1. Biljätten Volkswagen har börjat förbereda bilförsäljning via e-handel. En omskakade nyhet för bilförsäljare, men forskare tror att det fortfarande finns ett behov av dem i bilköpsresan: Svensk miljardindustri hotas när tyska jätten digitaliserar säljet

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. Riksbankschefen Stefan Ingves bekräftade i ett tal att inom två år har vi en digital krona, en e-krona, åtminstone i en testversion. Ett steg närmare det kontaktlösa samhället, där Sverige redan ligger mycket långt framme: Stefan Ingves ”Då inför vi e-kronan”

3. De flesta marknadsförare instämmer i att storytelling är ett viktigt verktyg, men enligt Brian Solis är det få av oss som verkligen förstått hur det ska användas rätt: Breaking through with meaningful content marketing in the age of storytelling

4. Vi är nu en bit in på den andra vågen av content marketing, där inte samma regler gäller som när intresset tog fart. Neil Stoneman på Velocity Partners tar upp flera faktorer som vi måste tänka på idag: What is the future of content marketing?

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 45 2018

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.