Fem poster från 2016 värda en andra chans

Jag har valt ut fem av mina artiklar från 2016 som jag tycker är värda en andra chans – jag tycker de innehåller viktig kunskap för dig som arbetar med marknadsföring och kommunikation. 

Efter att ha tittat igenom statistiken för den här sajten, och kunnat konstatera vilka poster som gått bäst under 2016, har jag satt ihop en liten lista med poster som inte gått fullt så bra som jag kanske trott – och som i mina ögon är värda en andra chans. De är inte i någon särskild ordning:

1. Arbeta data-drivet med content marketing

Det talas mycket om big data och hur vi behöver bli bättre på att analysera vår marknadsföring. Ett mycket konkret första steg du kan ta är att titta närmare på ditt eget innehåll. I den här posten gick jag igenom ett antal saker du kan studera för att lära dig mer om vad som går bra och de insikter du kan dra av det.

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. Sociala medier och kontorstid – ekvationen som inte går ihop

I takt med att sociala medier blir allt viktigare för kommunikation, kundrelationer och annat ställs högre krav på tillgänglighet, kompetens och så vidare. Krav som alla företag måste reflektera kring och förhålla sig till – framför allt i en strategi.

3. Evergreen content – innehåll som lever länge

Evergreen content är en viktig del av din content marketing. Det är innehåll med lång livslängd, som ger dig mycket trafik över tid genom att svara på grundläggande frågor. Den sortens innehåll ska alltid finnas på dina sajter.

4. Googles microstunder allt viktigare i köpresan

Vår ökande användning av smartphones förändrar det sätt vi söker information och genomför köp. Därmed påverkas våra kunders köpresor och vi måste förstå vad som förändras för att kunna skapa rätt innehåll i en allt mer mobil värld.

5. Företags användning av sociala medier framöver – Rekrytering och utbildning nycklar

På sikt är det ohållbart för företag att förlita sig på en social media manager. Den kompetensen måste finnas hos alla medarbetare, vara ett krav vid rekrytering och utvecklas genom interna utbildningar.

 

Där har du de fem posterna som jag hoppas får en andra chans. Har du frågor eller funderingar om dem så lämna en kommentar eller mejla mig.

Vill du att ditt företag ska börja arbeta med innehåll eller bli bättre på det? Jag kan hjälpa er hela vägen från planering till genomförande och uppföljning. Kontakta mig så berättar jag mer.

0 kommentarer på Fem poster från 2016 värda en andra chans

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.