Tre länkar värda att läsa v. 33 2016

Det finns mycket intressant på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om vad Facebooks reklamkrig egentligen handlar om, svar på frågan hur man håller koll på trender samt mätpunkter i sociala medier. God läsning!

1. Facebooks konflikt med Adblocker Pro, handlar den egentligen om reklam eller är det något annat vi ser? Ola Andersson skriver läsvärt om detta på LinkedIn: Facebooks krig mot reklamblockerare – handlar egentligen inte alls om reklam?

2. Vad ska jag göra för att hänga med i utvecklingen och alla trender? En vanlig fråga från marknadsförare, men enligt Jerry Silfwer är den helt fel att ställa. Mycket läsvärt: F**k Pikachu or how to keep up with new trends

3. När vi mäter vårt arbete i sociala medier finns det flera olika saker vi kan titta på. Econsultancy tar upp några grundläggande mätpunkter – vad vi gör, resultat och effekt – som är bra att utgå ifrån när vi ska bestämma t.ex KPI:er: Social media metrics

God läsning!

0 kommentarer på Tre länkar värda att läsa v. 33 2016

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.