Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital marknadsföring. Denna vecka om Hur avslutar man en bloggpost bäst? Fungerar det verkligen att vara sig själv i marknadsföring? Saker vi kan göra trots osäkra tider samt Nu kan vi schemalägga tweets . God läsning!
1. Hur avslutar man en bloggpost bäst? Här är nio olika förslag från HubSpot: 9 ways to crush the end of a blog post
Lär dig att göra bättre innehåll i text, video, ljud och bild – Köp Contenthandboken
2. Det pratas mycket om äkthet och att vara sig själv i marknadsföring, men Brian Clark på Copyblogger menar att det inte är fullt så enkelt att leva upp till detta, beroende på olika perspektiv: Why people don’t want the real you
3. Osäkerhet är en bra beskrivning på vad som kännetecknar marknadsföring just nu. Det är inte lätt att göra stora aktiviteter och kampanjer, men det finns mycket man kan göra i det lilla som hjälper till. Luke Gain på Velocity Partners har några förslag: The antidote to uncertainty
4. Nu går det äntligen att schemalägga tweets direkt på Twitter, i alla fall i browsern på din dator. Hoppas någon på LinkedIn observerar detta och fixar samma sak där: Twitter now lets you schedule…
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
God läsning!
0 kommentarer på Fyra läsvärda länkar v. 23 2020