Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital marknadsföring. Denna vecka om Så skriver du långa bloggposter, Marknadsförare tror att virtuella möten är här för att stanna, Skilj på Vad och Hur när du gör en brief samt Därför måste du tänka Always-on i marknadsföring. God läsning!
1. Ska du skriva längre texter, men tycker det är svårt att få till det? HubSpot ger dig en massa nyttiga tips i en post som just fokuserar på att skriva långt: The ins and outs of writing long-form content
Lär dig att göra bättre innehåll i text, video, ljud och bild – Köp Contenthandboken
2. En färsk undersökning bland marknadsförare visar att många saknar det fysiska mötet, men de flesta tror att digitala möten, event och liknande har kommit för att stanna och kommer att fylla en viktig roll framöver: 51% of marketing professionals…
3. En brief ska ange VAD som ska göras i t.ex ett content marketing-program, men inte HUR det ska göras. Den kunskapen är precis vad beställaren köper från leverantören. Ändå fylls fler och fler briefer av beskrivningar på hur man ska gå tillväga. Tänkvärt av Dave Trott: The brief is what, not how
4. Kampanjer fungerar inte i dagens marknadsföring, menar Michael Brenner, som istället hävdar att vi måste arbeta med ett ”Always on”-perspektiv: Kill the marketing campaign
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 24 2020