Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital marknadsföring. Denna vecka om Hur köparnas förvirring ställer till det för din marknadsföring, Vilka större uppdateringar gjorde Google 2019? Gör Employer branding mer skada än nytta? samt Inom fem år har vi slutat med personalisering tror Gartner. God läsning!
1. Är det dina köpare förvirring som ställer till det för B2B-företags marknadsföring och försäljning? Det tror Doug Kessler på Velocity, och listar ett antal exempel på när förvirring hos kunden ställer till det. Samt ger en bra lösning på problemet: Buyer confusion is killing your marketing
2. Funderar du på vad Google gjorde för grundläggande uppdateringar av sin algoritm under förra året? Brath AB har satt ihop en kort men matnyttig lista: Vi listar Googles core-uppdateringar 2019
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
3. Marknadsföringsprofessorn Mark Ritson levererade en rejäl salva mot Employer branding nyligen, och menade att det inte har något med marknadsföring att göra och kan ställa till med verkliga skador. Ord och inga visor!: Employer branding can do real harm, so stop it
4. En rapport från Gartner förutspår att 80% av marknadsförare kommer att överge arbetet med personalisering till 2025. Orsaken är dels konsumenters brist på förtroende och regulatoriska insatser, dels att man har svårt att få fram bra data. Gartner rekommenderar istället att marknadsförare ska anpassa budskap mm på segmentsnivå: Gartner predicts 80%…
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 5 2020