Fyra länkar värda att läsa v. 48 2019

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka om Hur Renaults fina reklamfilm missar sitt syfte, Detta är Bytedance, som står bakom TikTok, Hur väljer Instagram ut vad som visas i Explore-delen? Bra tips om webinarer.  God läsning!

1. En reklamfilm från Renault har fått en hel del uppmärksamhet eftersom den handlar om två kvinnors kärleksrelation över tid. Marknadsgurun Mark Ritson berömmer storyn, men menar att den missar en fundamental del av varumärkesbyggande: Ads are pointless if the consumer… 

Här är reklamfilmen om du inte sett den:

2. Vad vet du om Bytedance, företaget bakom succén TikTok? Econsultancy beskriver dess utveckling och några framgångsfaktorer i en djupdykning: How TikTok owner Bytedance…

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

3. Hur väljer Instagram ut vilket innehåll som ska synas i Explore-delen? The Verge sammanfattar en bloggpost från de ansvariga på Instagram som beskriver den algoritmiska processen: Instagram explains…

4. Är du nyfiken på hur webinarer kan hjälpa ditt företag? En färsk artikel ger lite grundläggande tips och insikter: 12 traits of webinars…

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 48 2019

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.