I februari 2020 kommer Contenthandboken – min nya bok. Men redan nu kan du förhandsbeställa ett ex, och få det både signerat och för ett bra pris.
Det har gått några år sedan Joakim Arhammar och jag skrev Content marketing för alla, som jag tycker fortfarande är en jättebra introduktion till innehållsmarknadsföring.
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
Varför en ny bok?
Ända sedan den kom ut har jag velat skriva ännu en bok, som helt och hållet fokuserar på hur man skapar bra innehåll. Orsaken är att jag tycker själva hantverket är viktigt och kul, men jag saknade en bok på svenska om det. Det finns böcker om content marketing, det finns böcker om sociala medier, om digital marknadsföring och förstås om reklam. Men jag har saknat en konkret bok om hur man faktiskt tar fram innehåll, och dessutom i olika format och för olika syften.
En annan anledning till varför jag skrivit den här boken är att innehåll existerar i all form av marknadsföring och kommunikation, inte bara inom content marketing mm. Oavsett inom vilken del av marknadsföring eller kommunikation vi jobbar så måste vi producera bra innehåll för att nå fram till vår målgrupp och övertyga dem om att ta till sig vårt budskap. Så jag ville skriva en bok som var till nytta oavsett om man jobbar med innehåll för internt eller externt bruk, i ett B2B- eller B2C-företag eller i en organisation eller myndighet.
Förhandsbeställ boken redan idag
Om du beställer boken innan den 10 januari 2020 så får du den inte bara signerad, utan även för ett mycket bra pris – 170 kr inklusive frakt. Boken levereras till dig i början av februari.
Vad den innehåller
Så nu är den alltså på gång – Contenthandboken. Men vad är det du får?
Jag har delat upp boken i tre delar:
1. Det här är alltid viktigt
Den första avdelningen handlar om sånt som vi måste tänka på oavsett vilket slags innehåll vi ska göra. Som vad storytelling är, Hur man arbetar med ett utifrån-och-in-perspektiv, Vad Call to Action är, Hur man gör bra innehåll om ”tråkiga ämnen”, Att arbeta tematiskt, Hur man tänker distribution redan från början och mycket mer.
2. Olika format
I del två går jag in i detalj på hur man kan arbeta med text, bild/grafik, ljud och video. För varje format beskriver jag dels vad man ska tänka på, dels ger jag konkreta exempel på hur man kan arbeta med det.
3. 50 exempel på content du kan göra
Den tredje delen består av 50 tips på vad du kan göra innehåll om. För vart och ett av dem beskriver jag vad det är, varför det kan användas och hur man gör. Du får exempel utifrån tre olika typer av företag och tips på vilka format du kan använda.
Beställ boken innan 10 januari 2020 så får du den både signerad och för bara 170 kr.
Köpa flera ex
Om du är intresserad av att köpa flera ex av boken, hör av dig till mig direkt på mejl. Du kan även köpa en kombination av bäcker och inspirationsföreläsning eller workshop.
0 kommentarer på Contenthandboken – Nu kan du förhandsbeställa min kommande bok