Fyra länkar värda att läsa v. 44 2016

Det finns mycket spännande på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om contextual marketing, varför Twitter inte säljer Vine, Microsofts Slack-dödare samt frierier till Amazons virtuella assistent. God läsning!

1. Contextual marketing är ett relativt nytt begrepp, för marknadsföring som tar in allt från kundens köphistoria till var den befinner sig för att sedan använda en kombination av fysiska och digitala budskap för att nå fram. Här är en introduktion med några bra exempel från Rebecca Lieb: 8 best practices for contextual campaigns

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. När nu Twitter bestämt sig för att lägga ned Vine dyker frågan upp om det inte hade varit möjligt att sälja video-appen istället. Men det finns flera orsaker till varför inte Twitter skulle föredra en sådan lösning, enligt TechCrunch: The reasons why Twitter won’t let anyone save Vine

3. Microsoft lanserar nu Team, en arbetsplats-app liknande Slack. Den är integrerad med Office 365 och ska fungera över datorer, tablets och smartphones: Microsoft launches Slack-competitor Microsoft Teams

4. Alexa – Amazons virtuella assistent – har tagit emot en kvarts miljon frierier: A quarter of a million people have proposed to Amazon’s Virtual assistant Alexa

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 44 2016

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.