Fyra länkar värda att läsa v. 40 2015

Det finns mycket värt att läsa på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre fyra intressanta artiklar inom mestadels digitalt, socialt och content.  God läsning!

1. All marknadsföring vi gör och det vi vill åstadkomma kräver att vi har bra innehåll. Detta säger Jakob Rydberg på Contentbyrån och backar upp det med ett bra resonemang:  Content marketing är kärnan i din digitala marknadsföring

2. Vi förs bakom ljuset av mediaföretagen och mediabyråerna. Detta säger Thomas Barregren på Kntnt, och drar en parallell till Volkswagen-krisen. Han för ett övertygande resonemang om hur mycket av den marknadsföring vi köper varken ses av verkliga människor eller rapporteras på ett bra sätt. Detta är ett avsnitt av Kntnts nya pod Åsikter, så du kan välja mellan att lyssna och att läsa: Så lurar mediaföretag och mediabyråer dig

3. Det finns gott om vaneföreställningar och föråldrad kunskap kring hur man bästa utformar webbplatser. Robert Hoekman jr skriver på The Next Web om fem sådana han vill att vi gör oss av med: 5 UX demons that need exercising

4. Bilden som förändrade västvärldens syn på flyktingkrisen. Jack Werner skriver mycket initierat och intressant om hur bilden på 3-åriga Alan spreds över världen och det genomslag den fick. OBS – Du har säkert redan sett bilden, men jag vill ändå påpeka att den förekommer flitigt i detta reportage: Bilden som inte behövde några löpsedlar

 

Trevlig helg!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 40 2015

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.