Det finns mycket spännande på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om Livrustkammaren i sociala medier, de mest avskydda annonsformaten online, empati i digital utveckling samt hur AI kan användas i marknadsföring. God läsning!
1. Livrustkammaren har fått välförtjänt uppmärksamhet för sitt arbete med sociala medier det senaste året. Internetworld har intervjuat webbstrategen Emma Reimfelt: De vill vara din historiebästis…
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. Legendariska UX-företaget Nielsen Norman Group har undersökt attityder till reklam på nätet. Här är de mest avskydda annonsformaten: The most hated online advertising techniques
3. Brian Solis har skrivit en tänkvärd artikel om hur den snabba teknikutvecklingen ger oss enorma möjligheter, men även skapar problem i hur vi uppträder och beter oss. Empati är viktigare än någonsin: Social media is making the world a smaller place… perhaps too small
4. Hur kan artificiell intelligens användas inom marknadsföring? Rob Rasko på MartechToday har tre förslag: Imagine the possibilities…
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 27 2017