Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital marknadsföring. Denna vecka om Flash sista dag äntligen bestämd, Åtta strategiska berättelser alla B2B-företag kan sorteras in i, Google lanserar Keen, ny alert-tjänst samt Facebooks grupper förstör USA. God läsning!
1. Den sista december i år är en stor dag för alla oss som vill ha ett säkrare internet. Då har nämligen Adobe lovat att slutligen pensionera Flash, detta ständiga säkerhetshot: Datum spikat när Flash går i graven
Lär dig att göra bättre innehåll i text, video, ljud och bild – Köp Contenthandboken
2. De flesta B2B-företags strategiska berättelse kan sorteras in i en av åtta varianter, menar Emma Langley på Velocity. Hon gör en mycket läsvärd genomgång av alla åtta: Eight strategic story arcs…
3. Google lanserar ett nytt experiment – Keen – som sägs påminna om den tidigare Alert-tjänsten, där du kan få koll på vad som händer på olika områden i form av innehållsförslag: Google’s latest experiment…
4. Facebooks gruppfunktion håller på att förstöra USA. Så dramatiskt uttrycker sig två forskare i Wired. De menar att det är i Facebooks grupper, snarare än i det öppna flödet som de värsta ståndpunkterna, konspirationsteorierna och andra obehagligheter samlas: Facebook Groups are destroying…
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 25 2020