Fyra länkar värda att läsa v. 22 2020

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital marknadsföring. Denna vecka om Att välja rätt ord, Google tar in användarupplevelse som rankingfaktor, Allt om TikTok och dess ägare, Bytedance, samt LinkedIn justerar sin algoritm med tiden vi lägger på en post. God läsning!

1.  Välj dina ord väl – och gör dig av med orden som är uttjatade, används för ofta eller egentligen inte betyder så mycket. Det skriver i Ann Gynn i en tänkvärd artikel: Stop with the overused…

Lär dig att göra bättre innehåll i text, video, ljud och bild – Köp Contenthandboken

2. Webbplatsens användarupplevelse blir en rankingfaktor för Google nästa år, avslöjar sökjätten i en bloggpost: Evaluating page experience for a better web

3. Hur har TikTok utvecklats, och vad vet vi om företaget som står bakom fenomenet, Bytedance? I en lång, matig artikel går Turner Novak igenom bägge delarna i detalj: The rise of TikTok…

4. LinkedIn justerar sin algoritm så den tar hänsyn till ”dwell time” – hur länge vi uppehåller oss vid en post. Men samtidigt minskar de betydelsen av att vi klickar för att läsa mer. Tillsammans kan dessa justeringar peka på fördelen med längre poster, som inte bara skapas med klicket i tankarna: LinkedIn now factors…

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

 

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 22 2020

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.