Det händer mycket inom digital utveckling, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag fyra intressanta artiklar, mest med fokus på digital marknadsföring. Denna vecka om svenskarna som hittar influencers i Asien, YouTubes frivilliga kundtjänst, felaktiga förväntningar hotar native advertising samt GDPR får publicister i USA att blocka europeer. God läsning!
1. Influencers är stort i Asien också. DI Digital har träffat företaget som hjälper svenska bolag att nå ut på den marknaden via rätt påverkare: Med 50 000 influencers öppnar han dörren till Asien…
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. YouTube erbjuder egentligen ingen kundservice, så en grupp frivilliga moderatorer blir räddare i nöden: Are you Batman? How YouTube’s volonteer army…
3. Native-köpare som inte förstår vad native kan göra riskerar att sänka kvaliteten helt, skriver Unn Edberg: Orimliga säljförväntningar från annonsörer…
4. För att undvika problem när GDPR träder i kraft tänker en del publicister i USA blocka besökare från Europa – en extrem åtgärd men värd det för att trafiken är så liten: The extremist approach to GDPR
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 20 2018