Fyra länkar värda att läsa v. 48 2017

Det finns mycket spännande på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om Instagrams test av regram-knapp, myten om storytelling, Volvo tänker nytt kring bilägande samt dataanalys av Kent-låtar. God läsning!

1. Instagram testar en regram-knapp, alltså möjligheten att posta dina bilder igen. Samt tydligen en möjlighet att lägga till GIF:ar: Instagram’s secretly testing a regram button…

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. Econsultancy skriver om myten kring storytelling inom marknadsföring, där det ofta finns en brist på verkliga berättelser. Och menar att ”story sharing” är den viktigaste delen att hålla i huvudet: The myth of storytelling…

3. Volvo introducerar ett nytt sätt att ha bil på – du betalar en fast månadskostnad plus bränsle, de tar hand om resten: Volvo wants to sell cars…

4. Har du grubblat över Vilken Kent-låt som är mest deprimerande? Nu finns det en dataanalys på det: Vilken Kent-låt är deppigast…

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 48 2017

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.