Artiklar som lyckas – vad utmärker dem? Ny studie ger svar (infograf)

Vad vi kan lära om framgångsrika artiklar från en undersökning av 700,000 bloggposter – samlat i en ny infograf

SEMrush har analyserat 700,000 artiklar för att försöka hitta indikatorer på vad som gör vissa av dem framgångsrika medan andra försvinner i mängden. Här hittar du hela undersökningen.

Lär dig att göra bättre innehåll i text, video, ljud och bild – Köp Contenthandboken

Tre saker som jag noterade:

  • Artiklar på över 3000 ord ger 3 gånger trafiken, 4 gånger delningar och 3,5 gånger backlinks som artiklar på 900-1200 ord.
  • Långa rubriker (14+ ord) ger 2 gånger mer trafik, 2 gånger mer delningar och 5 gånger fler backlinks än de med korta rubriker (7-10 ord)
  • Rubriker med listor (som startar med ett nummer) får 2 gånger mer trafik och 2 gånger mer sociala delningar än andra. Därefter kommer guider och Hur man gör-artiklar

 

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

 

I den här infografen finns en del av resultaten:

 

Vill du att ditt företag ska bli bättre på att arbeta med digital marknadsföring, content marketing, account based marketing eller sociala medier? Jag jobbar på Brandmovers, en content marketing-byrå som kan hjälpa er med allt från strategi till genomförande och uppföljning. Kontakta mig så berättar jag mer.

0 kommentarer på Artiklar som lyckas – vad utmärker dem? Ny studie ger svar (infograf)

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.