Det mesta av marknadsföring och försäljning inom B2B bygger på data i en eller annan form. Om den datan inte är uppdaterad eller korrekt får det stora konsekvenser – det visar denna infograf
Om det är fel på din kunddata så kommer det förstås att påverka både kvaliteten och genomslaget på ditt lead generation-arbete, för att inte prata om effektiviteten hos dina säljare. Salesintel listar några av de vanligaste felen och föreslår några lösningar i en ny infograf.
Några saker som särskilt är värda att lägga märke till:
- Ett par av de vanligaste felen är att samma data finns införd flera gånger eller att felaktig information lagts in, t.ex epostadresser.
- B2B-data tappar 70% av sitt värde varje år, därför behöver du kolla att informationen är korrekt flera gånger per år.
Lär dig att göra bättre innehåll i text, video, ljud och bild – Köp Contenthandboken
Här är hela infografen:
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
Vill du att ditt företag ska bli bättre på att arbeta med innehåll i olika former? Jag kan hjälpa er med allt från planering och produktion till att sprida det rätt och följa upp resultat. Oavsett om ert fokus är på Content eller Inbound marketing, Account based marketing eller innehåll för sociala medier kan jag bidra till ökad effektivitet och bättre genomslag. Kontakta mig så berättar jag mer.
0 kommentarer på Hur dålig data påverkar B2B-företag (infograf)