Fyra länkar värda att läsa v. 7 2020

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital marknadsföring. Denna vecka om Konsumentverkets guide för marknadsföring i sociala medier, I framtiden gör vi innehåll med Hollywoodmodellen, Stor guide till SEO för röstsök samt Förändringar i hur vi söker information på nätet. God läsning!

1.  Konsumentverket har gett ut en ny handledning om marknadsföring i sociala medier och bloggar, som bl.a har en checklista om vad man ska tänka på vid ett betalt inlägg: Marknadsföring i sociala medier….

2. Inom en snar framtid kommer allt mer innehåll att skapas med hjälp av Hollywood-modellen, där man sätter ihop ett särskilt team för varje projekt istället för att alltid dra på samma personer. Det menar Shane Snow på Contently: Why the Hollywood model is the future of content creation

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

3. Vi talar allt mer om röstsök, men hur optimerar man för det ur ett SEO-perspektiv? The Hoth har tagit fram en fyllig guide: Voice search SEO optimization…

4. Hur har vårt beteende för att inhämta information på nätet utvecklats efter att ha använt internet ett tag? Den frågan besvarar Nielsen Norman Group, genom att upprepa en studie från 1997: How information-seeking behavior has changed in 22 years

 

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 7 2020

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.