Fyra länkar värda att läsa v. 43 2016

Det finns mycket spännande på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om att mäta rätt i sociala medier, tillgänglighet i digitalt innehåll, relevanta slutsatser kring content marketing samt  Facebook tillåter verifierade profiler att posta sponsrat innehåll. God läsning!

1. För att mäta rätt i sociala medier måste du sätta ett mål för vad du vill uppnå, och sedan mäta på det. Bra artikel i Internetworld med bl.a Ann-Sofie Krol på byBrick Insight: Så mäter du rätt i sociala medier – och kan investera smartare

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. Vad ska man tänka på när man skapar digitalt innehåll för användare med autism, synnedsättning och andra utmaningar? GovUK har tagit fram flera posters med tips på vad man ska göra och vad man ska undvika: Do’s and don’ts on designing for accessibility

3. De som kritiserar content marketing utifrån undersökningar om ineffektivt innehåll är helt fel ute, skriver Jason Miller på LinkedIn Marketing solutions. Istället för att titta på vad dåligt innehåll gör borde de studera vad bra innehåll åstadkommer: It’s time to stop blaming content for your content marketing problems

4. Facebook gör det möjligt för kändisar och andra med verifierade profiler att dela sponsrade poster. Influencer marketing tar ett steg framåt på den största sociala plattformen: Facebook now lets verified profiles share branded content

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 43 2016

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.