Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka om fuskande influencers, Studenter får nyheter från Snapchat, Facebook Watch kör Real World samt Data i silos ställer till det för sälj och marknad. God läsning!
1. Hur äkta är egentligen det innehåll som influencers tar fram? Emanuel Karlsten visar att åtminstone en svensk påverkar photoshoppar och fejkar: Svenska Insta-stjärnan blåste alla
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. En ny undersökning i USA pekar ut Snapchat som en populär nyhetskälla för studenter, efter (överraskande nog) Facebook: Snapchat is a popular source
3. Facebook Watch väcker MTV’s gamla hit The Real World till liv igen, denna gång med interaktivitet: MTV’s Real World will be revived
4. Både säljare och marknadsförare använder allt mer verktyg och data, men man kör i varsin silo och får därmed inte ut mesta möjliga effekt, visar ny rapport: Sales and marketing: Decision makers…
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 42 2018