Fyra länkar värda att läsa v. 4 2020

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital marknadsföring. Denna vecka om Att våga vara idioten i rummet, Google Chrome slutar stödja tredjepartscookies, Maslows behovstrappa är nonsens samt Experterna spanar på influencer marketing 2020.  God läsning!

1. En av mina favoritbloggposter på senare tid kommer från min favoritbyrå – Velocity Partners. Jess Crandon skriver mycket bra och inte minst roligt om vikten av att våga vara idioten i rummet – den som vågar ställa de där dumma frågorna, kring ämnen som alla låtsas behärska: Be the idiot

2. Ett intressant steg som kommer att påverka hur vi samlar in data om användare – Google Chrome kommer att sluta stödja tredjepartscookies inom två år. De följer därmed i hälarna på Apple (Safari) och Mozilla (Firefox), som redan tagit beslutet: Google plans to drop Chrome support…

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

3. Maslows behovstrappa är en av världens mest spridda modeller för att förklara mänskligt beteende. Men hur väl stämmer den egentlige med hur vi tänker och agerar? Inte mycket alls konstaterar Katarina Graffman och Jakob Östberg. Enligt dem finns det inga belägg alls för att det är så vi fungerar: Maslow, en trygg boj av nonsens. 

4. Är du nyfiken på vad experterna inom influencer marketing tror om vad som kommer att hända på det området under 2020? Onalytica har frågat ett antal av dem: Expert predictions on what 2020 holds…

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 4 2020

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.